گردشگران
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
جاذبه های گردشگری اصفهان را بشناسید/ زیباترین و دیدنی ترین مکان های گردشگری اصفهان

اصفهان، دنیایی بی پایان از زیبایی ها و چشم اندازهای تاریخی است که هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

به گزارش خبرگزاری موج، اصفهان که در ۴۳۵ کیلومتری تهران قرار دارد، پس از تهران و مشهد سومین شهر پرجمعیت ایران است و همچنین بعد از مشهد بیشترین آمار جذب گردشگران را دارد.

جای جای این شهر تاریخی، مملو از نشانه هایی از تمدن و فرهنگ ناب ایران زمین است که بخشی از تاریخ پر افتخار این مرز و بوم را گواهی می دهد و یکی از زیباترین و محبوب‌ترین استان‌هایی است که مدت‌ هاست لقب نصف جهان را از آن خود کرده است.

این شهر که از زیبایی‌ های کم‌ نظیر تاریخی برخوردار است، هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است. در این گزارش قصد داریم به جاهای دیدنی اصفهان بپردازیم.

میدان نقش‌ جهان اصفهان

میدان نقش‌ جهان اصفهان

میدان نقش جهان که به صورت رسمی با عنوان میدان امام شناخته می شود از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌ های اصفهان است که در میراث جهانی یونسکو ثبت‌ شده است. این شهر به اصفهان نصف جهان مشهور است.

میدان نقش جهان که به صورت رسمی با عنوان میدان امام شناخته می شود، میدان مرکزی شهر اصفهان است و بخشی از یک مجموعه تاریخی به شمار می رود. آنچه که این میدان را از سایر همتایانش متفاوت جلوه می دهد، شکل مستطیلی آن است که با ظاهر دایره ای یا بیضی شکلِ بسیاری از میادین معمول و رایج، تفاوت دارد. این میدان مستطیلی، طولی برابر ۵۶۰ متر و عرضی برابر ۱۶۰ متر دارد و به عبارت دیگر طول آن با 430 قدم و عرض آن با 160 قدم طی می شود.

میدان نقش جهان اصفهان آثار تاریخی همچون: کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام و سردر قیصریه، بازار قیصریه اصفهان، دروازه های چوگان را در خود دارد.

کاخ عالی قاپو اصفهان

کاخ عالی قاپو اصفهان

کاخ عالی قاپو یکی از چشم نوازترین بناها در نقش جهان است که در زمان صفویه از بهترین کاخ‌های دنیا به شمار می‌رفته و‌ دارای همه مزایا و محاسن بوده و آنچه لازمه یک کاخ سلطنتى بوده در آن وجود داشته است. این عمارت 48 متر ارتفاع و 6 طبقه دارد که با راه پله های مارپیچ به یکدیگر راه دارند.

کاخ عالی قاپو، عمارتی است ‌برافراشته در غرب میدان نقش جهان و روبه‌روی مسجد شیخ لطف‌الله‌ و به عنوان یکی از مهم‌ترین شاهکارها‌ی معماری اوائل قرن یازدهم هجری از شهرتی عالم‌گیر برخوردار است‌. تاریخ ساخت بنای تاریخی عالی قاپو به 1054 هـ.ق باز‌می‌گردد و بانی آن شاه عباس اول است و پس از انتقال پایتخت صفوی از قزوین به اصفهان بنا نهاده شد تا به عنوان مقر و دولتخانه حکومتی سلاطین صفوی مورد استفاده قرار گیرد. ساخت عالی قاپو طی ۵ مرحله معماری و در زمان جانشینان شاه عباس اول به ویژه شاه عباس دوم و شاه سلیمان ادامه یافت و روز به روز زیباتر شد.

تماشایی ترین قسمت این کاخ گچ بری‌های آخرین طبقه آن است که به اتاق موسیقی یا اتاق صوت شهرت دارد و نقش سازهای مختلف در آن دیده می شود. راز شکوهمندی این بنا نیز در مینیاتورهای آن نهفته است که کار هنرمند معروف عصر صفوی، رضا عباسی هستند و جلوه ای خاص به این اثر بخشیده اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه چیز درباره گردشگری پزشکی

گسترش صنعت گردشگری علاوه بر نقش و تاثیر آن در ابراز هویت ملی، موجب ارتقای ابعاد وسیع اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، كاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌شود. در ﻣﯿﺎن ﺣﻮزه ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮔﺮدﺷﮕﺮی، ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ و ﻣﺰﯾﺖ ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ از ﺗﻮﺟﻪ زﯾﺎدی ﺑﺮﺧﻮردار ﺷﺪه اﺳﺖ.

گردشگری پس از صنعت نفت و خودروسازی، سومین صنعت بزرگ جهان به شمار می‌رود. این صنعت تاثیر بسزایی در درآمدهای ارزی کشورها دارد و به طور حتم در آینده‌ای نزدیک به صنعت اول جهان تبدیل خواهد شد. با گذر زمان و پیشرفت این صنعت، گردشگری از حالت عام خارج شده و به شاخه‌های تخصصی نظیر گردشگری فرهنگی، گردشگری ورزشی، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و غیره تقسیم شده است. آنچه که مبنای این تقسیم‌بندی قرار می‌گیرد «نیت یا قصد اصلی» گردشگر از گردشگری است. بنابراین، افرادی که به منظور برخورداری از خدمات سلامت (پیشگیری، درمان) به کشور دیگری سفر می‌کنند، در زمره گردشگران سلامت قرار دارند.

توریسم درمانی چیست؟

برای توریسم درمانی که گاهی از آن با عنوان توریسم سلامت و یا گردشگری سلامت نام برده می‌شود، تعاریف گوناگونی بیان شده است. سازمان جهانی گردشگری (WTO) به طور خاص، گردشگری سلامت را چنین تعریف می‌کند : استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌های معدنی ، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر می‌شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد – که بیش از ۲۴ ساعت است – به طول می‌انجامد. مقوله‌ی گردشگری سلامت فراتر از گردشگری درمانی است. آب‌های گرم و معدنی و لجن درمانی همراه با امکانات طبیعی نیز شامل مقوله‌ی گردشگری سلامت است. شعار جهانی توریسم سلامت، امکانات و خدمات در حد کشور‌های جهان اول یا پیشرفته و قیمت‌ها و هزینه‌ها در حد کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم است.

تاریخچه‌ی گردشگری سلامت

گردشگری سلامت از زمان یونان و روم باستان وجود داشته و سپس به بسیاری از کشور‌های اروپایی و نقاط دیگر دنیا توسعه‌ یافته است. از زمان باستان، افراد زیادی به منظور فراغت روحی و درمان به مجاورت رودخانه و آب‌های معدنی می‌رفتند. آب‌‌های گرم از قدیم‌الایام با آرامش و تجدید قوای جسمی و روحی انسان همراه بوده است. استفاده‌‌کنندگان از این‌گونه آب‌ها، قرن‌هاست که در آب‌های گرم آب‌تنی می‌کنند و از آب چشمه‌های معدنی می‌نوشند.

در انگلستان، توسعه اقامتگاه‌های کنار دریا بر اساساین باور اتفاق افتاد که استفاده آب دریا در درمان بیماری‌ها مفید است. در اروپا شهرهای بسیاری در اطراف چشمه‌های آب معدنی و تسهیلات درمانی ساخته شده است. نمونه‌های آن را می‌توان در شهرهای بادن، لاسانه، موریتس و اینترلاکن در سوییس، بادن و ویسبادن در آلمان، وین در اتریش و بوداپست در مجارستان مشاهده کرد. در این شهرها مردم از آب‌های معدنی به منظور معالجه بیماری‌هایی همچون رماتیسم، عفونت‌های پوست و سوءهاضمه استفاده می‌کردند.

در اروپا چشمه‌های آب معدنی و کلینیک‌های آب درمانی در اواخر قرن هجدهم مورد توجه جدی قرار گرفتند و علاوه بر این که به تجهیزات متناسب مجهز شدند فضاهای اطراف آن‌ها نیز برای بهره‌مندی از سکون و آرامش و چشم‌اندازهای طبیعی سامان یافتند. در این قبیل کلینیک‌ها تیم‌های مشاوره پزشکی برای تجویز مدت و نحوه استفاده از هر نوع آب برای درمان بیماری‌های مختلف مشغول هستند. مراجعین به این‌گونه آب‌ها را اغلب بیمارانی که مبتلا به ناراحتی‌های پوستی، دردهای روماتیسمی، ورم مفاصل، خستگی و فرسودگی مفرط جسمی، نقرس، التهاب مهره‌ها و ستون فقرات تشکیل می‌دهند.

در آمریکا نیز مردم به چشمه‌های آب معدنی، اقامتگاه‌های مجاور دریا مسافرت می‌کردند. قدیمی‌ترین منطقه چشمه‌های آب گرم آمریکا ساراتوگاست که از حدود ۲۰۰ سال پیش به صورت یک منطقه تجاری در این زمینه با ارائه تسهیلات اقامتی و پذیرایی مناسب، فعال شده است. همچنین می‌توان به چشمه‌های آب‌معدنی نزدیک ایالات فیلادلفیا و ویرجینیا اشاره کرد. برای حداکثر کردن مطلوبیت سفر، تسهیلاتی از قبیل کتابخانه، تماشاخانه، تالار موسیقی و زمین‌های بازی برای مفرح کردن اوقات گردشگران ایجاد شده است. به طوری‌که امروزه مردم نه فقط برای آب‌درمانی بلکه به قصد استفاده از انواع سرگرمی‌های اجتماعی به این مناطق سفر می‌کنند.

medical-tourism جاذبه های توریسم درمانی

شواهد و آثار فراوانی از اهمیت آب‌های معدنی و گرم نزد ایرانیان وجود دارد. به‌ویژه دسته‌بندی‌های بوعلی سینا که این مناطق را به آسایشگاه‌های معنوی، چشمه‌های درمانی و آب‌های گرم تقسیم کرده و نحوه استفاده از هر دسته را مورد بررسی قرار داده، نشان از اهمیت علمی این گونه مناطق نزد ایرانیان است. پیش از آن نیز یادگارهای باقیمانده در شهر نیشابور نشان‌دهنده نظام کانال‌کشی سنگی برای انتقال آب چشمه معدنی به نزدیکی معبد آناهیتا است. این وضعیت یادآور موقعیت چشمه قدیمی مرانو در ایتالیا با قدمتی پنج هزار ساله است. چشمه‌های معدنی مناطق مختلف ایران دارای بیش از ۳۰ عنصر معدنی از قبیل منیزیم، پتاسیم، سولفور، کلسیم و غیره هستند و برخی از آن‌ها خواص رادیواکتیویته دارند.

در طول زمان، گردشگری مبتنی بر استفاده از آب‌های معدنی مفهوم وسیعی یافت به طوری که استفاده از ویژگی‌های طبیعی مانند هوای سالم نیز جزو گردشگری سلامت محسوب می‌شود. با گذشت زمان مفهوم گردشگری سلامت از این هم فراتر رفته و شامل مسافرت بیماران به منظور دریافت انواع خدمات پزشکی شد. موضوع اخیر (مسافرت بیماران به منظور دریافت انواع خدمات پزشکی) نسبت به انواع دیگر گردشگری سلامت، جدید است.

جاهای دیدنی گردشگری سلامت

انواع گردشگری سلامت

گردشگری پزشکی (Medical Tourism)

درواقع گردشگری پزشکی رایج ترین و حساس ترین زیر شاخه گردشگری سلامت است. این سفر عموما برای درمان بیماری یا انجام عمل جراحی و یا چک آپ سلامت گردشگر در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های کشوری با امکانات پزشکی بالا و هزینه‌های درمانی مناسب انجام می‌گیرد. گردشگری پزشکی یا گردشگری درمانی حساس‌ترین نوع گردشگری در بین تمام انواع گردشگری‌ها است. زیرا به طور مستقیم با جان و سلامت گردشگر مرتبط است. گرچه بسیاری از کشورهای توریستی دنیا امروزه برای کسب درآمد، خدمات گردشگری درمانی ارائه می دهند، اما مطمئنا توانمندی یک کشور در علم پزشکی و خدمات درمانی برخلاف گردشگری تفریحی و ورزشی و … چیزی نیست که صرفا با ساخت و ساز و صرف پول بدست آید. وجود پزشکان متبحر و با تجربه، سابقه علم پزشکی، وجود زیرساخت‌های درمانی و نظارتی، وجود بیمارستان‌ها و کلینیک‌های استاندارد، تجهیزات پزشکی کامل و به روز، همچنین وجود قوانین و نظارت‌های پزشکی جزو زیرساخت‌های مهم درمانی یک کشور به شمار می‌روند، تا آن کشور بتواند در مرحله بعدی با ادغام خدمات اقامتی و گردشگری اقدام به فعالیت در زمینه گردشگری سلامت کند. قابل ذکر است که کشور ایران دارای پیشینه پزشکی هزاران ساله است و همواره پزشکان ایرانی در سطح بین المللی شناخته شده بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برنامه جامع بازاریابی بین‌المللی

فرآیند برنامه‌ریزی بازاریابی بین‌المللی شامل ارزیابی راهبردهای بازاریابی جایگزین است که براساس توانایی‌های سازمان‌های ملی گردشگری و توانایی‌های عرضه کنندگان آن تنظیم شده‌اند.
نقش اصلی سازمان‌های ملی گردشگری شناسایی بخش‌های بازار و ارتقای فعالیت‌های تبلیغاتی عمومی یا ویژه در جهت آنهاست. این فرایند در شکل ۱ به طور خلاصه نشان داده شده است. همچنین مک کارتی (۱۹۶۰) برای اولین بار چهار عنصر محصولات مسافرتی و گردشگری را مطرح ساخت و از آنها به عنوان چهار P یعنی Product (تولید)، Price (قیمت)، Place (مکان) و Promotion (تبلیغ) یاد می‌کند.

براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، ۷۰ درصد از دلایل مسافرت‌های بین‌المللی استفاده از تعطیلات است. سفرهای تجاری ۱۴ درصد و ۱۶ درصد باقیمانده شامل زیارتهای مذهبی، دیدار دوستان و بستگان، ورزش و غیره می‌شود می‌توان چنین نتیجه گرفت که برای فعال نمودن گردشگری داخلی (نتیجه‌اش رونق گردشگری بین‌المللی است) می‌بایست در کشور تجدید نظر کلی شود و با ایجاد تسهیلات یک هفته‌ای در ایام نوروز، فصل تابستان و زمستان باعث رونق گردشگری داخلی شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه چیز درباره صنعت گردشگری و بازاریابی بین المللی

شش منطقه‌ای که توسط سازمان جهانی گردشگری تقسیم شده‌اند عبارتند از:

– اروپا
– کشورهای آمریکایی
– آفریقا
– خاورمیانه
– آسیای جنوبی
– آسیای شرقی و منطقه اقیانوس آرام

لازم است در هریک از این مناطق روندهای ورود گردشگر با میزان درآمد آن مقایسه گردد.

اروپا بزرگترین میزبان گردشگران بین‌المللی است و حدود ۶۰ درصد از کل گردشگران جهان را به خود جلب می‌کند، سه چهارم بازدیدهای بین‌المللی را اروپاییان انجام می‌دهند. همچنین حدود ۵۰ درصد از کل درآمد جهان را نیز داراست. پس از اروپا، آمریکا با داشتن ۲۱ درصد از کل گردشگران بین‌المللی و ۳۰ درصد از کل درآمد جهان مقام دوم را در جهان دارد. درآمد گردشگری در آفریقا، بسیار پایین است و چیزی حدود ۲ درصد از کل درآمد جهان و حدود ۴ درصد از گردشگران جهان را به خود اختصاص داده است. سهم خاورمیانه از گردشگری بین‌المللی به دلیل وجود مشکلات سیاسی، نظامی بین ۲- ۵/۱ درصد در نوسان است، مصر و عربستان از مقصدهای اصلی گردشگری در خاورمیانه هستند، کشور مصر عرضه‌کننده گردشگری فرهنگی است، حال آنکه گردشگری عربستان سعودی صرفاً مذهبی است که حدود ۷۰درصد کل درآمد گردشگری در خاورمیانه متعلق به این دو کشور است. در منطقه آسیای جنوبی که ایران را نیز شامل می‌شود کشورهایی نظیر: افغانستان، پاکستان، بنگلادش، بوتان، هندوستان، ایران، جزایر مالدیو، میانمار، نپال و سریلانکاست که نسبت گردشگران این منطقه به کل جهان زیر ۱ درصد است. بیشترین سهم ورود گردشگر از آن هندوستان و ایران از لحاظ ورود گردشگر و درآمد در این منطقه کشور ششم محسوب می‌شود! در منطقه آسیای جنوبی کشور هندوستان و پاکستان گردشگر فرهنگی، سریلانکا و جزایر مالدیو گردشگر ساحلی، نپال گردشگر کوهستانی و ایران گردشگر فرهنگی و زیارتی را جلب می‌کند. منطقه آسیای شرقی و اقیانوس آرام حدود ۱۴ درصد کل گردشگران و ۱۶ درصد درآمد را به خود اختصاص داده که در این میان ژاپن و کشورهای نوین گردشگر شامل: هنگ‌کنگ، سنگاپور، تایلند و مالزی بیشترین سهم را دارند.

در مبحث بازاریابی یک مدل بسیار منطقی و ساده که حاصل تحقیقات بسیار دانشمندان و محققین بزرگ دنیا در سالهای گذشته صورت گرفته هفت S انگلیسی است که لازمه گردشگری است و شامل گردشگری بین‌المللی هم می‌شود که می‌بایست به صورت علمی و منطقی در اجرای آن بکوشیم.

استراتژی (STRATEGY)
ساختار (STRUCTURE)
سبک مدیریت (STYLE)
ارزشهای مشترک (SHARED VALUES)
سیستم (SYSTEM)

مهارتها (SKILS)
کارکنان (STAFF)

ارزش مشترک

آیا گردشگری به عنوان یک ارزش مشترک در نهادها و سازمانهای متعدد و مسئول وجود دارد یا خیر؟ آیا گردشگری بین‌المللی به عنوان یک ارزش مشترک در استراتژی حاکم بر کشور و یا در بخش خصوصی تعریف شده یا فقط راجع به آن حرف زده می‌شود. تا روزی که هر پدیده سازمانی مبتنی بر ارزش مشترک و فرهنگ ویژه نباشد قطعاً نمی‌تواند زیرساخت محکمی برای سایر قسمت‌ها باشد.

استراتژی یعنی چه؟ استراتژی یعنی تبیین اهداف دوردست جهت‌گیری و مسیر حرکت و چگونگی حرکت کردن برای رسیدن به اهداف دوردست. آیا واقعاً گردشگری ایران دارای استراتژی مشخص است؟ چند سال از عمر انقلاب گذشته و ما چند استراتژی گردشگری رو دنبال کردیم. کدام استراتژی مدون را پیگیری نمودیم. چقدر هزینه برای رسیدن به اهداف گردشگری پیش‌بینی کردیم. استراتژی حاکم بر کشور ما در زمینه مدیریت چگونه است، راه گردشگری باید یک راه پایدار باشد مسیری باشد که بتوان بر روی آن اعتماد کرد و در صورتی که فاقد استراتژی باشیم قطعاً نمی‌توانیم موفق باشیم.

به دنبال استراتژی، ما نیازمند ساختار هستیم. بسیاری ساختارهای موازی و اضافی در گردشگری داریم. ساختارهایی که دقیقاً مشخص نیست نقش و وظایف و اختیارات آنها دقیقاً چیست؟

معمولاً کشورها براساس تجربیات مختلف، ساختارهای متفاوتی در این زمینه تشکیل داده‌اند. به عنوان مثال کشور اسپانیا وزارتخانه‌ای به نام تجارت و گردشگری دارد که تمامی امور مربوط به گردشگری در این وزارتخانه برنامه‌ریزی می‌شود و دلیل چنین انتخابی این است که بخش گردشگری و تجارت آنها کانال‌های مشترکی دارد و عمده اقتصاد آنها بر مبنای گردشگری است. کشورهای ترکیه و فرانسه نیز در این بخش وزارت گردشگری دارند، هرچند مدل وزارتخانه‌های آنها متفاوت است. ازسال ۱۳۴۲ تا ۱۳۸۲ ساختار تشکیلاتی سازمان گردشگری در کشور مدام در حال تغییر بوده است و تاکنون نتوانسته جایگاه واقعی خود را پیدا نماید و در حال حاضر نیز با سازمان میراث فرهنگی ادغام گردیده است. ادغام این دو سازمان با این راهبرد بود که گردشگران، گردشگران فرهنگی هستند و باید به وسیله سازمانی که از ادغام این دو تشکیل می‌شود، مدیریت شوند. چرا که توسط آن می‌تواند به تقویت بخش میراث کشور کمک کند. نکته‌ای که در این میان از آن غافل مانده‌ایم اینست که باید بپذیریم گردشگری یک تجارت است و تا وقتی فضای تجاری را برای گردشگری آماده نکنیم نمی‌توانیم به عنوان یک کشور گردشگرپذیر معرفی شویم. به عبارت دیگر در زمینه گردشگری بیش از آنچه باید دغدغه میراث داشته باشیم باید دغدغه مسایل تجاری گردشگری را در کشور داشته باشیم. انجام تبلیغات مناسب، تسهیل فعالیت‌های پولی و بانکی در بخش گردشگری توسعه حمل و نقل و تقویت بخش خصوصی و شرکتهای فعال گردشگری، افزایش هتل‌های استاندارد، حمایت و فعالیت دفاتر گردشگری در خارج از کشور، آموزش کارکنان حرفه‌ای و … بخشی از دغدغه‌های گردشگری کشور می‌تواند باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ولخرج‌ترین گردشگران جهان کدامند؟

اخبار,اخباراجتماعی,ولخرج‌ترین گردشگران جهان


اخبار اجتماعی - ولخرج‌ترین گردشگران جهان کدامند؟

بررسی‌های یک سازمان وابسته به سازمان جهانی جهانگردی نشان می‌دهد چینی‌ها در سال 2013 ولخرج‌ترین گردشگران جهان بوده‌اند.

کارشناسان موسسه پژوهشی کوتری وابسته به سازمان جهانی جهانگردی عوامل متعددی را در افزایش تمایل مردمان قاره آسیا و بویژه چینی‌ها به سفر موثر می‌دانند که از آن جمله می‌توان به افزایش سطح درآمد، شهری شدن، افزایش درآمد ها و برداشته شدن محدودیت‌ها بر مسافرتهای خارجی اشاره کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، چین به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان در سال 2013 با فرستادن 97 میلیون گردشگر به کشورهای مختلف، بیشترین میزان گردشگر را در سطح جهان داشت.

در این شرایط کارشناسان بر این باورند که در سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ میلیون چینی به عنوان گردشگر به دیگر کشورها سفر می‌کنند و پول زیادی را نیز در سفرهای خود هرینه خواهند کرد.

پژوهش موسسه کوتری همچنین نشان می‌دهد که نسل جدید گردشگران چینی برخلاف نسل قبلی بسیار اهل مسافرتند، خوشگذران، تحصیل کرده و همچنین ولخرجند و بدنبال کالاهای لوکس می‌گردند. آنها همچنین به شفر به مناطق بدون مالیات مثل هنگ‌کنگ علاقه زیادی دارند.

در شش سال گذشته همچنین سفر گردشگران چینی به آمریکا افزایش چشمگیری داشته و از 400 هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار رسیده، هر چند که میزان مسافرت آنها به ژاپن و انگلیس کاهش کمی داشته است.

در این میان کشورهای مختلف قصد دارند شرایط سفر گردشگران چینی ا به کشورهایشان تسهیل کنند که از جمله این اقدامات می‌توان به تسهیل قوانین صدور ویزای گردشگری برای گردشگران چینی از سوی کشورهای کره‌جنوبی، فرانسه و انگلیس اشاره کرد.

طبق اعلام سازمان جهانی جهانگردی، در سال 2013 تعداد گردشگران چینی جهان حدود 22 درصد رشد داشته که کارشناسان علت اصلی این امر را رشد چشمگیر درآمدهای مردم چین در سال‌های اخیر می‌دانند.

تعداد بازدید از این مطلب: 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گردشگران حرفه‌ای به این مکان‌ها سفر می‌کنند

برای مسافرت کردن تنها مقصدهایی چون، برج ایفل پاریس، اهرام ثلاثه مصر، کلوسئوم رم و یا تاج محل هند نیستند که می توانند مورد توجه انبوهی از گردشگران قرار گیرند بلکه مکان های بسیار زیبای دیگری نیز وجود دارند که کمتر شناخته شده و به توریست ها معرفی شده اند که به نوبه خود دارای جذابیت های زیستی، حیات وحش و فرهنگی مخصوص به خود هستند. در این جا به بررسی ۵ مکان مناسب برای گردشگری پرداخته شده که به همراه عکس های به نمایش در آمده از هر کدام، انگیزه خوبی برای گردشگران حرفه ای فراهم می آورد.

The Faroe Islands

گردشگری,تور گردشگری

مجمع الجزایر فارو مابین دریای نروژ و اقیانوس آتلانتیک شمالی قرار گرفته است


مجمع الجزایر فارو مابین دریای نروژ و اقیانوس آتلانتیک شمالی قرار گرفته است.۱۸ جزیره در کنار یکدیگر این مکان زیبا را که وسعتی حدود ۸ برابر شهر واشنگتن دی سی را دارد، تشکیل می دهد. هر کدام از این جزیره ها زیبایی ها و دیدنی های خاص خودشان را دارند. کلبه های بسیار زیبا در فضایی سرسبز و قایق های ماهیگیری نقاشی شده در بندر Tórshavn در انتظار بازدیدکنندگان این مکان هستند.

گردشگری,تور گردشگری

شهر بندری Tórshavn بزرگ ترین شهر مجمع الجزایر فارو به شمار می رود


شهر بندری Tórshavn بزرگ ترین شهر این مجمع الجزیره به شمار می رود. به سمت شمال شرق به شش جزیره دیگر منتهی می شود که Norðoyggjar خوانده می شود و پوشیده از انبوهی از زمین های سرسبز دایره ای شکل با دره های سنگی شیب دار و گوسفندان خاص است. اگرچه جزایر فراوانی در سراسر دنیا یافت می شود اما این جزیره به دلیل دارا بودن ابعاد کوچک، زمین های سرسبز با چشم انداز زیبا و حیوانات و خانه های خاص خود، برای بازدیدکنندگان جذابیت فراوانی دارد. وجود فستیوال های سالانه ای که در این جزیره برگزار می شود، بر جذابیت های طبیعی آن می افزاید.

گردشگری,تور گردشگری


جشنواره های موسیقی که در اوایل تابستان هر سال برگزار می شود از جمله Syðrugöta هنرمندانی را از سایر نقاط جهان از جمله انگلستان، سوئد، نروژ، ایسلند و دانمارک راهی این جزیره می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آنچه گردشگران نوروزی نباید انجام دهند!

بهار بار دیگر از راه رسید و فصل سفرهای نوروزی آغاز شد. سفرهای نوروزی را برخی به سونامی سفر در ایران تعبیر کرده اند؛ سونامی از آن رو که آمار وحشتناک تصادفات در کشور به دلایل گوناگون بالا می رود و تبدیل به یک بحران دوباره می شود. سونامی از آن رو که گردشگران، غیرمسئولانه طبیعت را تسخیر می کند و احساس شان از فراغت و تعطیلی مترادف با تخریب محیط زیست می شود.

سونامی از آن رو که بسیاری از گردشگران نوروزی توان تهیه اقامتگاه در شهرهای کشور را ندارند و میلیون ها چادر در گوشه و کنار جاده ها یا در شهرهای مقصد گردشگری برپا می شود. سونامی از آن رو که بحران زباله دامان شهرها و طبیعت ایران را می گیرد و سفر نوروزی تخریب طبیعت را دامن می زند.

سونامی از آن رو که فرهنگ سفر در ایران هنوز جا نیفتاده است، گردشگران به دستکاری جوامع محلی می پردازند و آیین ها و رسوم جوامع محلی را که از نگاهشان موضوعی جدید است، به تمسخر می گیرند و سونامی از آن رو که برنامه ریزی سفر در مواقعی همچون تعطیلات نوروز چنان نیست که در خور گردشگری کشور باشد و طبیعی است در چنین وضعیتی گردشگران سردرگم می شوند و خستگی سفر در تن و جان شان باقی می ماند.

,سفر به جنگل,سفر به طبیعت

مناطق جنگلی کشور در شمال ایران یکی از مقاصد سفرهای نوروزی گردشگران است


اما چطور می شود گردشگران نوروزی، مسئولانه و بی توجه به تمام کساتی هایی که متولیان به رغم تمام تلاش ها برای ساماندهی سفرهای نروزی بر جای گذاشته اند بزرگترین سونامی سفر در کشور را مهار کنند و از خسارات آن بکاهند؟

حفاظت از طبیعت از عهده متولیان سفر ساخه نیست و گردشگران خود باید به صورت خودجوش ادامه به پیشگیری و مهار خسارات ناشی از سونامی سفرهای نوروزی کنند. در اینجا سعی می کنیم شیوه برخورد با نقاط مختلف طبیعی کشور از کوه و دریا تا جنگل و کویر را برایتان بازگو کنیم تا مشخص شود چگونه باید از حجم خسارات خود بر طبیعت بکاهیم.

کارشناسان میحط زیست همچون دکتر اسماعیل کهرم، استاد حیات وحش و مشاور سازمان محیط زیست، عباس محمدی، فعال محیط زیست و مدیرگروه دیده بان کوهستان، دکتر فاطمی، استاد اکوبیولوژی دریا و دکتر فریبرز جمال زاد، مدیر کل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی در این گفت و گو مواردی را که گردشگران نوروزی باید در رفتار خود با طبیعت کشور اعم از کوه، جنگل، کویر و دریا رعایت کنند تا سفرشان به تخریب میحط زیست منجر نشود و رفتاری مسئولانه با طبیعت داشته باشند، با شما مطرح کرده اند.

سواحل و تالاب ها؛ حساس ترین اکوسیستم های طبیعت
در سفر به استان های ساحلی کشور و بازدید از مناطق تالابی و دریایی و لذت بردن از تفریحات دریایی، آنچه بیش از هر فعالیت دیگری به این مناطق آسیب می رساند. گردشگری غیرمسئولانه است؛ بنابراین کارشناسان محیط زیست دریایی کشور مواردی را در صیانت از سواحل و تالاب ها که گردشگران نوروزی باید در سفرهای نوروزی بیشتر شود. در سال های گذشته سواحل کشور مملو از زباله بود؛ بر این اساس، ضروری است که زباله خود را در سواحل کشور رها نکنید.

بیشتر فعالیت های دریایی در مناطق ساحلی متمزکز شده است. این فعالیت ها شامل قایقرانی و جت اسکی و حتی غواصی است. در برخی نقاط ساحلی کشور به ویژه در جنوب ایران گردشگران بی توجه به تاثیر تفریحات آبی خود بر اکوسیستم دریایی تنها به تفریح و لذت بردن از زمان سفر می اندیشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا گردشگران عاشق اسپانیا هستند؟

اسپانیا محبوب گردشگران است. آلمانی‌ها به‌شوخی جزیره مایورکا را ایالت هفدهم خود می‌دانند. هر سال میلیون‌ها نفر به اسپانیا سفر می‌کنند و امسال نیز بر تعداد گردشگران نیز افزوده خواهد شد. چرا همه عاشق اسپانیا هستند؟

در هر موقع از سال که به اسپانیا بروید، اسپانیایی‌ها در حال برگزاری جشن‌های گوناگونی هستند. گرچه اکثر این جشن‌ها ریشه مذهبی دارند، اما ارائه غذاهای لذیذ، موزیک و حضور با لباس‌های سنتی به این جشن‌ها زیبایی خاصی می‌بخشند.

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

اسپانیا محبوب گردشگران است

گردشگران مزه "تاپاس" (Tapas) را که از غذاهای ملی این کشور محسوب می‌شود، فراموش نخواهند کرد. تاپاس جمع لفظ "تاپا" است و به انواع خوراک‌های کوچک حاضری گفته می‌شود. البته مجموع آن‌ها اغلب ناهار یا شام کامل محسوب می‌شود.

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

"تاپاس" (Tapas) از غذاهای ملی کشور اسپانیا محسوب می‌شود

آلمانی‌ها می‌گویند:«اسپانیا، جشنی برای حواس پنج‌گانه است». بدون تردید در کنار غذا‌های لذیذ، موسیقی، آواز و رقص فلامنکو بخش فراموش نشدنی دیگری از جذابیت‌های اسپانیا است.

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

در هر موقع از سال که به اسپانیا بروید، اسپانیایی‌ها در حال برگزاری جشن‌های گوناگونی هستند

سن سباستین، مرکز استان باسک‌نشین گوئیپوسکوای واقع در شمال اسپانیا است. این شهر در سال ۲۰۱۶ یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا است. سواحل سن سباستین سال‌هاست که بهشت موج سواران از سراسر دنیا است.

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

سن سباستین، مرکز استان باسک‌نشین گوئیپوسکوای واقع در شمال اسپانیا است


موزه گوگن‌هایم در شهر بیلبائو، همچون هیولایی نقره‌ای رنگ در زیر آفتاب می‌درخشد. این موزه که توسط فرانک او گری، آرشیتیک معروف آمریکایی طراحی شده از سال ۱۹۹۷ به این سو به نماد شهر تبدیل و سالی یک میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

موزه گوگن‌هایم در شهر بیلبائو، همچون هیولایی نقره‌ای رنگ در زیر آفتاب می‌درخشد

عناصر مدرن شهرسازی و معماری از زمان برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۱۹۹۲ بر فضای بندر بارسلون که مرکز کاتالان‌ها است، تاثیر گذاشته است. با این حال ساختار این شهر هنوز هم تحت تاثیر آنتونی گاودی، آرشیتکت مشهور اسپانیایی است که بسیار جلوتر از زمان خود می‌اندیشید و عمل می‌کرد. (عکس از Casa Batlló)

تعداد بازدید از این مطلب: 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی هیجان‌انگیزترین نقاط دنیا برای گردشگران ماجراجو

خطرناکترین مناطق گردشگری,مناطق خطرناک گردشگری

معرفی هیجان‌انگیزترین نقاط دنیا برای گردشگران ماجراجو
یک سایت معتبر گردشگری «نیوز تراولر پدیا» در گزارشی به معرفی ۱۲ منطقه خطرناک گردشگری جهان پرداخته که کویر پهناور ایران نیز در این فهرست خودنمایی کند.


* سفر به کویر لوت
کویر لوت در ایران به عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط جهان که درجه حرارتش گاهی به ۷۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد، محلی است که گردشگران ماجراجو می‌توانند با سفر به آن میزان تحمل خود در برابر گرما را بسنجند. البته تنها مشکل اینجاست که پس از این سفر گردشگران برای تجدید قوا نیازمند یک تعطیلات جدید هستند.


* صعود به اورست
قله اورست مرتفع‌ترین نقطه در دنیاست که بالا رفتن از این کوه با ارتفاع تقریبی ۸۸۵۰ متر، جسمی قوی و اراده‌ای فولادین می‌طلبد.جالب اینجاست که این کوه هر سال به خاطر فشارهای لایه‌های مختلف پوسته‌زمین هفت سانتی‌متر بلندتر می‌شود.


* بیابان آتاکاما
بیابان «آتاکاما» در شیلی بر اساس گزارش سازمان ناسا، یکی از خشک‌ترین بیابان‌های جهان است که خشکی آب‌وهوای آن با سیاره زهره برابری می‌کند. سفر به این منطقه که ۱۵۰۰ سال است حتی یک قطره باران هم در آن نباریده، به صورت دسته‌جمعی به همراه مقدار زیادی آب به گردشگران ماجراجو توصیه می‌شود.


* قایق‌سواری در رودخانه زامبزی
قایق‌سواری در رودخانه «زامبزی» آفریقا به عنوان یکی از پرخروش‌ترین رودخانه‌های جهان پیشنهادی ناب به گردشگران ماجراجو است. در این رودخانه که آب آن به خاطر شدت جریان آب و تلاطم امواج سفید است، گردشگران ماجراجو سوار بر یک قایق چوبی بیشترین هیجان را در عمرشان تا رسیدن به آبشارهای ویکتوریا تجربه می‌کنند.


* سفر به فضا
سفر به فضا برای ماجراجویانی که احساس می‌کنند زمین دیگر نمی‌تواند پاسخگوی هیجانات آنان باشد، می‌تواند بسیار مفید باشد. این سفر ۱۰ روزه در بیرون از جو زمین و در فاصله ۲۰۰ مایلی بالای سطح زمین انجام می‌شود. گردشگران ماجراجو ۱۰ روز در حالت بی‌وزنی در داخل فضاپیما، مناظر جذابی را از فضا را می‌بینند. این گردشگران می‌توانند از میان فضاپیماهای آمریکایی و روسی یکی را برای سفر انتخاب کنند. هرچند که هزینه سفر با فضاپیمای روسی کمی ارزان‌تر از نوع آمریکایی است.


* پرش از دره گرند کانیون
دره‌ی «گرند کانیون» که عنوان عمیق‌ترین دره جهان را یدک می‌کشد، در آمریکا قرار دارد و رود کلرادو در آن جریان دارد. گردشگران ماجراجو قبل از پرش از لبه این دره عمیق باید از ایمنی چترنجات خود مطمئن شوند تا چتر به موقع و قبل از رسیدن به کف دره باز شود.


* روستای اویمایکن
روستای‌ سردسیر «اویمایکن» در شمال روسیه با دمای ۷۱ درجه زیر صفر در بیشتر ایام سال یکی از مقاصد گردشگران ماجراجو است. در این روستا که در آن تنها ۵۰۰ نفر زندگی می‌کنند و امکانات اقامتی‌اش تنها به یک هتل محدود می‌شود، دمای هوا در تمام روزهای سال از ۵۰ درجه زیر صفر بالاتر نمی‌رود.


* همنشینی با کوسه‌های قاتل
یک ورزش عجیب در سواحل جنوبی آفریقا که کوسه‌های قاتل سفید در آن زندگی می‌کنند. گردشگران ماجراجو و دوستداران هیجان‌های تجربه نشده می‌توانند با قفس‌های آهنی به اعماق آب‌های این منطقه بروند و علاوه‌بر همنشینی با کوسه‌های قاتل، از نزدیک شاهد حمله آنها به قفس‌های آهنی‌شان باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استان هايى كه بيشترين گردشگر خارجى را داشته اند

گردشگر خارجى,گردشگری ایران,گردشگران خارجى

گردشگر خارجی در ایران

گردشگر خارجی زیادی به ایران وارد میشود. ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگر خارجی است. برخی استان های ایران مانند خراسان، ایلام، تهران و ... به دلیل تنوع از لحاظ جغرافیایی گردشگر خارجی زیادی را جذب میکند.

استان هايى كه بيشترين گردشگر خارجى را داشته اند به ترتيب:
خراسان رضوى، ايلام، آذربايجان غربى، اردبيل، آذربايجان شرقى، تهران، خوزستان، گيلان، سيستان و بلوچستان و كردستان اعلام شده اند.


خراسان رضوى: بزرگترين قطب توريسم مذهبى ايران که گردشگر خارجی زیادی را جذب میکند بناهاى آرامگاهى، بيشترين و مهم ترين چشم انداز معمارى منطقه خراسان رضوی را تشكيل مى دهند، و معمولا شامل حرم، مساجد، مدارس، كتابخانه ها، كاروان سراها و فضاهايى از این قبيل مى باشد.

گردشگران خارجى,قطب گردشگری ایران,گردشگر خارجى

خراسان رضوی گردشگر خارجی زیادی را جذب میکند


ايلام: استان ایلام در غرب و جنوب غربى كشور در ميان رشته كوه هاى كبيركوه از سلسه جبال زاگرس قرار دارد و از شمال به كرمانشاه، از جنوب به خوزستان، از شرق به لرستان و از غرب به كشور عراق محدود شده است. ايلام به لحاظ آب و هوايى داراى ويژگى هاى خاص نسبت به ديگر مناطق كشور است به همین دلیل گردشگر خارجی زیادی را جذب خود میکند.

گردشگر خارجی در ایران,گردشگر خارجی,جاذبه های گردشگری ایران

ایلام به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب گردشگر خارجی بسیاری دارد


آذربايجان غربى: از دیگر شهرهای ایران که گردشگر خارجی زیادی را جذب کرده است. اين استان در شمال غرب كشور ايران قرار دارد و از جمله كهن ترين استان هاى ايران مى باشد. مركز اين استان اروميه است و شهرهاى تابعه اين استان: خوى، ماكو، سردشت، مهاباد، مياندوآب، بوكان و سيه چشمه مى باشد.

گردشگر خارجی,جاذبه های گردشگری ایران,توريسم مذهبى

آذربایجان غربی جزء شهرهایی است که گردشگر خارجی زیادی را جذب کرده است

اردبيل: اين استان از شمال به رود ارس، دشت مغان و بالهارود در جمهورى آذربايجان، از شرق به رشته كوه هاى طالش، از جنوب به رشته كوه ها، دره ها و جلگه هاى به هم پيوسته استان زنجان و از غرب به استان آذربايجان شرقى محدود است و به علت موقعیت جغرافیایی ممتاز گردشگران خارجی بسیاری وارد این استان میشوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




تعداد صفحات : 4